joi, 15 iulie 2010

Comunicat 3 Biroul de Presă FNT

Billy Cowie şi Divas Dance Theatre confirmă prezenţa la FNT 2010

Artistul scoţian Billy Cowie va fi prezent la Bucureşti, cu Trilogia stereoscopică, spectacol instalaţie ce îmbină coregrafia cu arta video într-un mod care plasează spectatorul la graniţa dintre arta live şi înregistrare, între senzaţiile reale şi distanţarea pe care o dă proiecţia.

Billy Cowie este coregraf, compozitor şi realizator de film. Lucrează în principal în zona spectacolului de teatru-dans, a proiecţiei de dans şi a instalaţiei. Împreună cu Liz Aggiss, a realizat peste 20 de spectacole sub denumirea de Divas Dance Theatre, companie cu care a devenit cunoscut în Europa. Sandler’s Wells Theatre şi Victoria and Albert Museum din Londra, EMPAC din New York sau Bargate Gallery din Southampton sunt spaţii cunoscute dedicate artei contemporane care l-au avut ca invitat pe Billy Cowie. De asemenea, importante festivaluri de dans sau de film se întrec să-i prezinte şi să-i premieze lucrările (Shoot Festival – Suedia, IMZ Festival – Austria, Cinecity Festival – Marea Britanie, Temps d’Images – Germania). Routledge a publicat în 2006 volumul Anarchic Dance dedicat muncii celor doi coregrafi.

Reprezentaţiile care fac parte din Trilogia stereoscopicăIn the Flesh, The Revery Alone şi Tango de Soledad – implică o formă specială de proiecţie 3D care dau privitorului senzaţia că împarte spaţiul, într-un mod intim, cu dansatorii. Cowie alege îndrăzneţ diverse spaţii de proiecţie: podeaua, când imaginea dansatoarei se amestecă printre spectatori sau tavanul, când publicul are senzaţia că dansatoarea stă prinsă deasupra capetelor lor, într-un echilibru sensibil. Îmbină elemente de teatru, film, poezie, muzică, pentru a realiza mici bijuterii de artă vizuală, spectacole surprinzătoare şi sensibile.

FNT vă invită la cea de-a 20-a ediţie să cunoaşteţi un artist complex şi o creaţie care „înlocuieşte realitatea cu ceva mistic, obsedant, rar” („Glasgow Herald” despre The Revery Alone) sau este percepută ca „un tactil poem de dragoste” („Il Manifesto” despre In the Flesh).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

contact

criticdeteatru la gmail punct com

caută